Prawo pokrzywdzonego do adwokata jest łamane w Polsce przez adwokatów


Toczyło się postępowanie. Zostałam wezwana jako pokrzywdzona do złożenia zeznań w charakterze świadka. Chciałam aby adwokat zajmował się tym postępowaniem oraz był obecny podczas mojego przesłuchania na Policji. Wszyscy adwokaci, do których się zwróciłam odmówili mi pomocy prawnej. Oprócz wysłania pisma skontaktowałam się z Okręgową Radą Adwokacką w Warszawie i zwróciłam się z prośbą o pomoc w znalezieniu adwokata w związku z toczącym się postępowaniem oraz z faktem, że dnia 20.10.2015r. mam być przesłuchiwana. Powiedziano mi, że nie mogą nakazać adwokatowi prowadzenia sprawy.
Złożyłam na Policji pismo do Sądu o wyznaczenie adwokata, który udzieli mi pomocy prawnej odpłatnie. Powiedziano mi, że Sąd pozytywnie rozpatruje wnioski o wyznaczenie adwokata tylko wtedy, gdy kogoś nie stać na zapłacenie honorarium.

Dnia 20.10.2015r. byłam przesłuchiwana przez Policję, bez obecności adwokata.

Ja mam prawo do adwokata, ale nie ma drogi prawnej aby nakazać adwokatowi przyjęcia sprawy. Jeśli kogoś stać na zapłacenie honorarium adwokackiego to skorzysta z pomocy adwokata tylko wtedy, gdy jakiś adwokat zgodzi się jej udzielić.

Zamierzam opublikować odpowiedzi pisemne Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie i Sądu.

Jedna uwaga do wpisu “Prawo pokrzywdzonego do adwokata jest łamane w Polsce przez adwokatów

  1. Okazało się, że Policja nieprawidłowo spisywała protokoły, a Prokuratura i Sąd nie reagowały na nieprawidłowości. Dowiedziałam się o tym niedawno, po konsultacji z adwokatem…

    Lubię to

Skomentuj

